Dag 7, Springfield, Illinois

16 september 2013 - Springfield, Illinois, Verenigde Staten

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: nee, we zijn the Simpsons niet tegen gekomen. We gaan nog naar Springfield in Missouri. Misschien hebben we daar meer geluk.
Het plan was om vandaag uit te komen in St. Louis. Dat is niet gelukt. Springfield bleek zo'n leuk plaatsje dat we er wat meer tijd doorbrachten dan gepland.
Wel een bijzondere dag. Springfield is de woonplaats geweest van Lincoln. We hebben een bezoek gebracht aan het huis waar hij woonde voordat hij verkozen werd tot president. Een aantal interessante verhalen gehoord van de gids over hoe hij en zijn familie er geleefd hebben. Een aantal meubelstukken waren origineel. Heel bijzonder om er rond te lopen.
Vervolgens zijn we naar Lincolns tombe gereden, ook in Springfield. Een zeer statig en indrukwekkend monument, passend bij de grootsheid van deze oud-president en zijn betekenis voor Amerika en de rest van de wereld.
We zijn nu ingecheckt in een authentiek route 66 motel. Net even een stukje door een woonwijk gelopen. Prachtige houten huizen.
Ook nog even naar de Starbucks gelopen (met drive-thru, serieus). Het valt op dat hier alles auto georiënteerd is. We hebben moeten zoeken naar een voetgangersoversteekplaats.
Nu lekker relaxen op onze hotelkamer, morgen vroeg vertrekken.
Groetjes, Roger en Kitty.

1. Marcel:
    Hoi Kitty en Roger,
    Heerlijk om die foto's van jullie reis te zien en om dagelijks te kunnen lezen wat jullie hebben meegemaakt. Prachtig!
  2. Gonnie en Ferry:
    Wat een prachtig hotel!
    Benieuwd of jullie meer van zo'n pareltjes tegen zullen komen.
  3. Ellen:
    16 september 2013
    O wauw, wat een geweldig stukje geschiedenis!!
  4. Helen:
    16 september 2013
    wat hebben jullie al veel gezien en wij worden ook bijgespijkerd met de geschiedenis echt top geniet en beleef alles in volle teugen
  5. Metha:
    16 september 2013
    Sjieke bak hebben jullie! Dat maakt de reis compleet. Door Amerika in een kleine auto: neeeh. En een groot deel van je vakantie is dat gewoon je verblijf, dus wat meer ruimte is heerlijk! (Kan je ook een deel van je zooi in de auto laten liggen). Groetjes!!!
  6. Ineke:
    16 september 2013
    Lincoln is veur Amerika zoe get wat Napoleon veur Fraankriek waor. Dus verdeent heer ei sjoen monumint in zien vreuger woenplaots. Eur hotel zuut aoch bijzeunder oet! Gooij veurtzetting vaan de reis.
  7. Carmen:
    Hoi
    Het zijn echt prachtige foto's ik ben echt jaloers op jullie, nog een fijne reis verder en laat me nog van zo'n hele leuke foto's zijn
    Groetjes Carmen
  8. Ans:
    17 september 2013
    Starbucks is natuurlijk een must en Lincoln ook. Gisteren nog iemand gesproken die 10 maandan in St Louis heeft gestudeerd. Super enthousiaste verhalen.