Dag 9, Lebanon, Missouri

18 september 2013 - Lebanon, Missouri, Verenigde Staten

Dag volgers, hier weer een verslag van onze avonturen in de U.S.A.
Vandaag van Cuba naar Lebanon gereden.
Eerst een stukje backtracking gedaan naar de Meramac caverns. Het grootste grottenstelsel van Missouri. De legende wil dat deze grotten ooit gebruikt zijn als hideout door Jesse James en diens broer. Er zijn kisten gevonden van een trein die hij beroofd heeft. Het zijn vooral hele mooie druipsteengrotten met misschien wel de mooiste formaties die we ooit gezien hebben (zie foto's). We hebben genoten!

De rest van de dag hebben we gereden. Dat was zeker geen straf! We rijden door prachtige landschappen en leuke plaatsjes. Het landschap van Missouri is heel anders dan dat van Illinois. Het is alsof je van het platte Nederland de Ardennen in rijdt. Zeer glooiend met zo nu en dan prachtige vergezichten. Een van de hoogtepunten voor Roger was de schildpad die de route 66 overstak. De foto staat op de camera. Nog even wachten dus op het resultaat!

Vannacht slapen we in het Munger Moss motel. Ook weer een beroemd route 66 plekje. De eigenaresse is een vrouw van 75, een schat. We hebben zeker een half uur met haar staan te praten. Toen ze er achter kwam dat we leerkrachten zijn kregen we van haar een kinderboek over de route 66. Ook zo'n dingen gebeuren alleen op deze weg! We zijn al zo'n leuke mensen tegen gekomen, en we zijn net vertrokken.

Vanavond weer zeer Amerikaans getafeld en moonshine gedronken. Het is een soort whisky, maar dan niet gerijpt op vaten voor een aantal jaren. Goed spul! :-)

1. Stella:
    18 september 2013
    Mooie verhalen allemaal! Te gek! Sjiek om te lezen, wat jullie beleven...draai me nu weer effes om :))
  2. Milly:
    18 september 2013
    Heerlijk al die verhalen! Wat een leventje, ver weg van alle rompslomp en gewoon GENIETEN!
  3. Meriam:
    18 september 2013
    wat aardig om zo'n kinderboek te geven, ben er benieuwd naar....
    klinkt leuk zo'n "moonshine" drankje....zo te lezen bevalt het spul in goede aarde, dus PROOST
  4. Angelique:
    18 september 2013
    Wat een mooie druipsteengrotten! En die moonshine lijkt wel een glaasje water, haha! Mooi slaapmutsje lijkt me zo.
    Amuseer jullie!!!
  5. Martha en paul:
    Hi Kitty en Roger,

Zoals jullie van grote borden Amerikaans eten genieteHave funn, genieten wij van jullie verhalen. het is zoals Chuck Berry zong: "get your kicks on route 66."
  6. Sven biallalss:
    18 september 2013
    wat een mooie grotten leuk dat jullie allemaal leuke mensen zijn tegengekomen. amueer jullie groetjes sven