Dag 44 (22-10), San Francisco, Californië

23 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo volgers,
We hebben jullie een paar dagen verwaarloosd. We waren zo heerlijk aan het ontspannen een genieten bij onze vrienden Devrim en Sophie (en hun twee dochters) dat we helemaal vergaten een reisverhaal te typen.
Even een update van de afgelopen dagen.

Zondag zijn we 's middags lekker gaan picknicken op het strand en daarna zijn we naar een berg in de buurt gereden waar je een schitterend uitzicht hebt over de baai van San Francisco. Gelukkig was het redelijk helder. Het gebied staat bekend om de vele mist die er hangt.
's Avonds hebben we een pizza gehaald en samen op de bank naar een film gekeken (Sideways) die zich afspeelt in een wijnstreek van Californië. We hadden hem allemaal al eerder gezien. Hij blijft echter geweldig en hilarisch. Kijktip!

Op maandag moest Sophie weer werken en zijn we na een rustige ochtend samen met Devrim en de tweeling en aantal zaken gaan regelen die moesten gebeuren.
We hebben onze auto laten poetsen (deze moest vandaag ingeleverd worden) en het was de bedoeling dat we een aantal souvenirs zouden versturen naar Nederland. Dit bleek echter $200 te kosten. Dat vonden we iets te veel van het goede, dus zijn we naar Wal-Mart gereden en hebben we twee kleine koffers gekocht die je als handbagage mag meenemen. Heel wat goedkoper!
Die avond hebben Kitty en ik gekookt (fajita's en nacho's). Het was weer een gezellige avond!

Vandaag hebben we afscheid genomen van onze vrienden en zijn we richting San Francisco gereden. In de stad was het soms lastig de weg vinden. Veel eenrichtingverkeer. Dus we hebben ons best moeten doen om naar het hotel en het afleverpunt te rijden. Dit is zonder kleerscheuren en op tijd gelukt.
Vanmiddag zijn we naar Ashbury gelopen. Een wat alternatieve buurt met veel aparte winkels. Onder andere een zeer grote platenzaak (Amoeba music). Daar zijn we, en Roger vooral, even zoet geweest. Een van de beste platenzaken ooit! Uiteraard komt er een stapeltje CD's mee naar Maastricht.

Zo, jullie zijn weer helemaal bijgepraat. Het laatste stuk van de reis zullen we netjes afronden, met dagelijks een reisverhaal (behalve wellicht de dag dat we naar Hawaï vliegen).
Groetjes van Kitty en Roger. Tot morgen weer!

1. Roger:
    23 oktober 2013
    Check...die pizza en de film was zaterdag.
    Op zondag hebben we heerlijke sushi gehaald!
    Daarna hebben Devrim en ik naar de eerste twee afleveringen van The walking dead gekeken.
  2. Ans:
    23 oktober 2013
    Het lezen van jullie verhalen is genieten!!
  3. Ellen:
    23 oktober 2013
    Ja de koffers van de Wallmart rule!!!!!
    Ow...als jullie tijd hebben en niet weten wat jullie moeten eten (raar voorstel I know) Mells Drive in (50's style) op Lombart Street erg leuk en lekker!! xx
  4. Nadine:
    23 oktober 2013
    Blij dat het jullie goed gaat, kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om te schrijven, maar wel leuk om weer ff te kunnen lezen, zal dit wel gaan missen, het lijkt wel een beetje 'big brother' maar dan wel op een fascinerende wijze. Ik geniet intens van de mooie foto's die jullie plaatsen.
    Liefs Vicky
  5. Annemie:
    23 oktober 2013
    De auto inleveren is weer een fase in jullie trip! Zal best een beetje weemoedig geweest zijn, zo'n trouwe metgezel over zoveel kilometers!
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslagen en zoals iemand al schreef: ik zal ze 's morgens ook missen!