Dag 37 (15-10) Carmel by The Sea, California

17 oktober 2013 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Het was gisteren een geweldige dag voor ons. Vanuit Solvang zijn we met de auto richting Big Sur gereden via de highway 1. Het was een schitterende route langs the Pacific. Alle bekende plaatjes en films doen bijna geen recht aan wat we hebben gezien. Als eerste kwamen we een plek tegen waar we zeeolifanten in het wild konden bekijken. Eerst zagen we er eentje in een kleine baai, we vonden het zo bijzonder.. tot we bij de volgende baai kwamen waar er wel een vijftigtal lagen! Bij de eerste baai hebben we wel nog vriendjes gemaakt met twee eekhoorns (vooral met notenkoekjes gaat dit heel snel).
In Solvang hadden we lekkere gebakjes gekocht voor de lunch zodat we langs highway 1 konden picknicken. We kwamen bij een prachtig uitkijkpunt en we voelden ons als heuse royalty's op het bankje bij de klif.
We zochten na onze lunch voor een slaapplek in het prachtige natuurgebied "Big Sur". Helaas hadden meer mensen dit briljante idee waardoor wij hier geen kamer meer konden regelen. Dit was wel even balen! Er zat dus niets anders op dan door te rijden naar het volgende stadje Carmel by the Sea. Toen we daar aankwamen was de teleurstelling snel weg. Carmel is een prachtig en gezellig stadje voor vooral de rijkere Amerikanen. Er liggen echt de meest prachtige villa's aan de kust. Daarnaast is het stadje ook zeer bekend door een beroemde inwoner, Clint Eastwood (hij is er zelfs even burgemeester van geweest). We hebben een heel charmant hotelletje gevonden en 's avonds hebben we in het restaurant gegeten van Clint Eastwood. Nee, we zijn hem niet tegengekomen maar wel de manager van het restaurant toen we aan de bar moesten wachten. Het was een ontzettend leuk gesprek met haar (ook voordat we wisten dat ze de manager was). Als verrassing kregen we van haar een voorgerecht aangeboden! Echt heel lief.. ze was helaas al weg toen we klaar waren met eten, dus hebben we op een servetje een bedankberichtje geschreven die de obers zouden afgeven! Het was een hele bijzondere dag.. zo willen we er nog wel meer :)