Dag 38 (16-10), Monterey, Californië

17 oktober 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Omdat we vandaag niet ver hoefden te rijden (nog geen 10 km) hebben we vanochtend de tijd genomen om wat rond te lopen in Carmel-by-the-sea. De winkeltjes waren voornamelijk boven onze prijsklasse, maar kijken kost niks :-)
Ook zijn we nog even richting het strand gelopen waar een boel baasjes met hun hond aan het wandelen waren. Er waren wat enthousiastelingen bij die de zee in renden of er vandoor gingen met de tennisbal van een andere hond. Heerlijk, dieren!
Na de enorme rit naar Monterey en een hotel gezocht te hebben zijn we een kijkje gaan nemen in het Monterey Bay aquarium. Het grootste van de USA.
Het was erg mooi van opzet en we hebben een aantal zeebewoners gezien die we niet kenden. Ook de bekendere dieren hebben ons geëntertaind. Bij een aantal bakken zijn we best een tijdje blijven kijken.
In het aquarium stonden ook een aantal bakken waar je dieren en planten aan mocht raken. Zo hebben we zeeëgels, een zeekomkommer en zeesterren aangeraakt en Roger heeft een heremietkreeft over zijn hand laten lopen.
Het meest indrukwekkend waren en aantal scholen met kleinere vissen die in formatie bleven zwemmen. Wanneer er een grotere vis (tonijn of haai) zwom veranderde de school gelijk van vorm. Indrukwekkend om te zien hoe deze beestjes dat zo snel en moeiteloos voor elkaar krijgen. Met een groep kinderen kost dat weken oefentijd (verder zijn jullie best lief, groep 8 ;-)).

Na nog wat winkels bezocht te hebben en een uurtje relaxen op de hotelkamer zijn we heerlijk gaan eten bij een restaurant op de pier. We hebben lekker buiten gezeten en genoten van een meer dan lekkere maaltijd, van elkaar, de lampjes in de baai en de golven die het strand op rolden.
We zijn blij dat we na al het gefrituurde, vette en zware voedsel in de voorgaande staten, hier in Californië kunnen kiezen voor wat lichtere en gezondere maaltijden.

Morgen whale-watching! Hebben we zijn in! Daar horen jullie morgen alles over.
Groetjes van Kitty en Roger.

1. Loes:
    17 oktober 2013
    ik kijk er al naar uit whale watching zalig:)
  2. Meriam:
    17 oktober 2013
    Ooh, ik ben héél benieuwd naar de nieuwe dag :) hoop én duim voor jullie dat je ook whales ziet.....
  3. Metha:
    17 oktober 2013
    Spannend!! Ben heel benieuwd ....