Dag 28 (6-10), St.George, Utah

7 oktober 2013 - St. George, Verenigde Staten

We hoefden vandaag niet zo heel ver te rijden, dus in de ochtend hebben we de tijd genomen om even een tussenstop te maken in het Coral pink sand dunes State park. Midden in een bosrijke omgeving ligt een enorme zandvlakte met hoge duinen.
Je mag er gewoon overheen lopen, de natuur herstelt zich zelf zeer snel daar.
In dit gebied komt een unieke kever voor die nergens anders leeft dan in deze duinen. Helaas zie je ze alleen maar van april t/m juni, op dit moment zitten ze als larve onder de grond.
We hebben een uurtje rondgewandeld, dat bleek nog een flinke workout in het losse zand. Uiteraard hebben we ook het kind in ons de vrije loop gelaten door van een hoge zandduin naar beneden te rennen. Lol!

De weg bracht ons vervolgens door het prachtige Zion national park. Door de shutdown helaas nog gesloten, maar de weg is gewoon een state highway en moet dus begaanbaar blijven.
Het uitzicht was verbluffend en Roger heeft vanuit de auto (stoppen en uitstappen mocht niet) nog een aantal redelijke foto's kunnen maken.

Na een heerlijke lunch en een bezoek aan een aantal winkeltjes in het dorp net buiten Zion zijn we doorgereden naar St. George.

Na het inchecken in het motel hebben we een uur in een enorme boekenzaak gesnuffeld. Uiteraard is er iets aan Rogers vingers blijven plakken (een nieuwe Stephen King, waarschijnlijk nog niet uit in Nederland :-D).

We wilden in Amerika graag eens bij een Golden Corral restaurant eten. Een enorm buffet, all you can eat.
De salade was oké. Niks mis mee.
De rest... overgaar, zout, vreemde structuur, smakeloos...smerig!
Vreemd dat er zo veel mensen met smaak zitten te eten. Maar ja, als dit je standaard is heb je geen flauw benul.
Dit doen we NIET meer.

Morgen: vroeg in de auto.
LAS VEGAS, HERE WE COME!

Groetjes, Roger en Kitty

1. Helen:
    7 oktober 2013
    ben blij dat jullie ook nog kind kunnen zijn prachtig en genieten jullie verder doe ik ook met jullie mee
  2. Annemie:
    7 oktober 2013
    Ook in Nederland zie je de gevolgen van de shutdown. Het Amerikaans kerkhof in Margraten is ook gesloten.
    Las Vegas komt steeds dichterbij, dus ook jullie trouwdag!!!
    Spannend.
  3. Sandra schiltmans:
    7 oktober 2013
    Zion is 1 van mijn favorieten. waanzinnig mooie hikes waarbij ieder turning point weer een ander uitzicht geeft. Kleurencombinatie geweldig. Ik zie het terug in jullie foto's en denk.....ikke ook.
    Fijn dat jullie zo genieten. Het is ook een prachtig avontuur en super dat jullie dit delen. keep having fun

San
  4. Metha:
    7 oktober 2013
    Wederom prachtige foto's!!! Dit is het grote genieten en waar je heimwee naar krijgt! En ja het eten ..... kijk eens 's morgens vroeg bij de Mc Donalds ..... het ontbijt is te smerig voor woorden, maar toch zit het er vol!
  5. Yvonne en Toine:
    7 oktober 2013
    Jullie rijden , rijden en rijden en wij.....volgen jullie op de voet.
    Geweldig dat jullie zo genieten!!