Dag 26 (04-10) Monument Valley

5 oktober 2013 - Mexican Hat, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we optijd opgestaan om de prachtige zonsopgang mee te maken. Om half zeven ging de wekker en gingen we met z'n twee ons balkon op. We waren niet alleen, maar wel een van de eerste. We zagen de blauwe en oranje kleuren veranderen in heldergeel samen met andere hotelgasten en vroege bezoekers van het park. Het was behoorlijk koud, maar zo ontzettend mooi.
Tegen 11uur hadden we een tour geboekt. Gisteren hadden we eerst op internet gezocht welke tour ons het meeste aansprak en toen een busje van deze organisatie gezocht. De man die ons te woord stond was Navajo en kon amper lezen en schrijven. Het was dus een gok of het allemaal goed zou gaan! Hij kwam mooi optijd ons ophalen en wat bleek: we waren de enigen die een tour om 11u hadden geboekt en werd het dus een privé-tour! Fijn (geen vervelende Japanners of jengelende kinderen.. en we konden zelf de duur van de tussenstops bepalen).. Frank, onze gids, heeft ons op een rustig tempo door Monument Valley geleid en zelfs bij een tussenstop getrakteerd op muziek (hij had zijn fluit meegenomen!). We hebben genoten!
De rest van de middag hebben we rustig aangedaan.. we moesten nog wat dingen regelen i.v.m. de bruiloft en een nieuwe route bedenken aangezien Bryce Canyon nog steeds gesloten is voor bezoek. Gelukkig hebben we een kamer met balkon.. het was dus geen straf!
Morgen moeten we weer afscheid nemen van deze prachtige en spirituele plek. Jammer, maar we zijn ook klaar voor een nieuw avontuur!
Heel veel liefs en voor iedereen een heel fijn weekend!
Roger&Kitty
Ps: gisteren vergeten te melden: we zijn de 3000mijl gepasseerd!! Zo gaat ie lekker! :)