Dag 23 (1-10), Page Arizona

2 oktober 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag liep anders dan gepland. Door de shutdown van de Amerikaanse overheid zijn alle nationale parken gesloten. We waren van plan vanmorgen een flinke wandeling te maken in de Grand Canyon. Dat ging dus helaas niet door.
We waren bang dat we ook nog eens zo'n 100 mijl extra moesten rijden om tot in Page te komen. We zijn dus toch even naar de ingang van het park gereden en wat bleek: we mochten via de doorgaande weg naar Page rijden. Onderweg waren alle uitkijkpunten met lint of pionnen afgezet. Natuurlijk werd daar door vele toeristen gestopt langs de weg om even een kijkje te nemen en een foto te maken. Uiteraard zijn wij geen brave boontjes en hebben ook gebruikt gemaakt van de gelegenheid.
We hopen in ieder geval dat Obama zijn zorgwet erdoor krijgt. Dan is deze shutdown toch nog ergens goed voor. 800.000 Amerikanen hebben verplicht onbetaald verlof. Ook zijn we al enkele mensen tegen gekomen die door een kleine ingreep duizenden dollars schuld hebben. We offeren graag onze wandeling op wanneer deze mensen gewoon naar een dokter kunnen gaan zonder zich zorgen te hoeven te maken over de kosten en de gevolgen.

De rit naar Page was lang maar zeer de moeite waard. Een prachtig oranje gekleurd woestijnlandschap met prachtige vergezichten. De foto's spreken voor zich.

Doordat we vanochtend geen wandeling hebben kunnen maken hadden we in Page nog even de tijd om de Glen canyon dam te bezoeken. Een enorm bouwwerk dat Lake Powell scheidt van de Coloradorivier. Het schijnt dat er tijdens de bouw van de dam bouwvakkers in de nog natte beton gevallen zijn en dat hun lichamen nog steeds in de dam zitten. Maar dit vrolijke verhaal terzijde.
Het bezoekerscentrum van de dam bleek ook gesloten door de overheidshutdown.

We dachten nog even een stukje langs Lake Powell te rijden maar... oh ja... Shutdown.
Dus, wat doe je in dat geval: je klem drinken of winkelen. Het is dat laatste geworden :-)

Vanavond heerlijk nacho's en pasta gegeten (nee, niet tegelijk) in een lokaal restaurant. Het waren de beste nacho's tot nu toe en we gaan thuis proberen dit gerecht ook onder de knie te krijgen. Ook de pasta was perfect.
Na de maaltijd te hebben weggespoeld met een lokaal gebrouwen biertje en een vers gemixte cocktail liggen we nu heerlijk uit te buiken op onze hotelkamer.

Morgen wordt en bijzondere dag (ja, dat klinkt arrogant door alles dat we beleven). 's Ochtends een tour door Antelope Canyon (Navaho-owned, dus gewoon open), 's middags rijden we naar Monument Valley, naar het View hotel.
Hebben jullie weer vast iets om je morgen op te verheugen! Fijne werkdag en groetjes van ons!

1. Helen:
    2 oktober 2013
    genieten jullie maar lekker het is weer zo voorbij en kunnen jullie net als wij nu nagenieten .