Dag 18 (26-9), Holbrook, Arizona

27 september 2013 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag van New Mexico Arizona ingereden. De 7e staat alweer! Het schiet op.
Geen lange rijdag vandaag, slechts zo'n 100 mijl.
Het eerste nationale park stond op het programma; Petrified forest. Een droog landschap met veel kleuren in de grond.
Het eerste stuk biedt mooie vergezichten richting painted desert, een park dat een stuk verderop ligt.
Dieper in het park liggen de badlands, gekleurde heuvels van een zeer poreuze steensoort. De regen die erop valt zorgt voor zeer veel erosie en voor zeer grillige oppervlakten.
Een overstroming die miljoenen jaren geleden plaatsvond (nog voor de dinosauriers) heeft ervoor gezorgd dat er een boel prehistorische bomen op deze plek terecht kwamen.
Door de erosie komen deze tevoorschijn. Helemaal versteend door het mineraalrijke water.
Deze versteende boomstammen liggen rijkelijk verspreid in het park, vol met kristallen en prachtige kleuren. De mooiste zijn in het verleden helaas weg gehaald voor de handel, voordat dit een nationaal park werd.
We hebben een aantal keren een stuk kunnen wandelen, dwars door al die versteende pracht. We hebben foto's als bewijsmateriaal.

Na dit natuurschoon zijn we naar Holbrook gereden. Hier staat een beroemd wigwam-motel. We hadden proberen te boeken, helaas waren ze bezet.
Maar lucky basterds als we zijn had net iemand gecanceld. De laatste wigwam was dus voor ons!
Dus wij zeggen zo Uch en Welterusten. Tot morgen weer!
Groetjes, Roger en Kitty.

1. Roger:
    27 september 2013
    Oh, en de foto's natuurlijk bekijken met het nummer "Badlands" van Bruce Springsteen op de achtergrond.
    Vooral jij Michiel ;-)
  2. Michiel:
    Uiteraard!
  3. Helen:
    bofkontjes.
  4. Marilene Lardinois:
    27 september 2013
    Arizona yeah jullie mooie beschrijving van vandaag roept veel herinneringen op. Kan Arizona bijna weer ruiken......Jaloers hoor.Het hoeveelste soort bier is dit? Lekker?
    Tot morgen. Verheug me erop x Marilene